Skrevet af: Peter S.H., 15. april 2014 kl. 7.01
Har overtaget hus, og vores rabarber vokser på lovet løs. Men der er kun meget få stængler, og nu tror jeg, at den er gået i stok. Jeg har læst, at man så skal fjerne blomsten — men hvordan gør man det i praksis, skærer man bare af i toppen?
Skrevet af: Tina K., 15. april 2014 kl. 12.33
Jeg synes det lyder tidligt, at din rabarber går i stok - prøv at google rabarber i stok og kig på billederne (https://www.google.dk/search?q=rabarber+i+stok&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iApNU9HhFefO4QSYwoHIBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1455&bih=698)
Hvis den virkelig er i stok, skal den skæres af nede lige over jorden. Ellers er det måske bare nye skud, der er på vej?
Hilsen Tina
Skrevet af: Peter S.H., 20. april 2014 kl. 8.46
Den var gået i stok, så nu har jeg skåret den ned — håber at den trods alt kommer lidt i gang.
Skrevet af: J. H., 21. april 2014 kl. 15.48
2 af mine rabarber har også været gået i stok og dem drejede jeg af for en uge siden. Naboens ser lige sådan ud, så den er god nok. Alting starter bare tidligere i år :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Rabarber i stok