Forum

Grønkål/andet i jordbærbedet og lign.?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 17. april 2014 kl. 20.03

Hej
Jeg har et par højbede med jordbær. Men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere ud af bedene. Men kan man f.eks. dyrke andre grøntsager mellem jordbærene? F.eks. grønkål, artiskokker, eller andre ting?
Det samme gælder egentlig aspargesbedet. Kan man dyrke andre ting deri?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. april 2014 kl. 20.20

Ved jordbær: Hvidløg og alm. løg. De alm. løg kan du sætte nu og hvidløgene til efteråret.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. april 2014 kl. 22.08

Jeg har sat forårsløgplanter i mellem jordbærrene. Perlehyacinter, krokus og lignende.
Jeg ville ikke plante noget, der er højere end jordbærrene. Men har dog rabarber imellem.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. april 2014 kl. 22.10

Måske en stikkelsbærbusk, som jo er ret åben?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 18. april 2014 kl. 9.04

Du skal ikke sætte andet i aspargesbedet - det vil gå ud over dit aspargesudbytte, da asparges er en ret grådig plante og gerne vil have pladsen og næringen for sig selv.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. april 2014 kl. 10.26

Med jordbær, som jeg nu havde i lidt lavere "jordbænke", satte jeg, som Tom stikløg.

Mine var ikke rigtige højbede- men jordbænke- i et spadebreds bredde om 5-10 cm hævet over jordniveau. Så jordbærrene ikke blev tilsmudsede, og man kunne bruge "den bare jord".

To sjæle en tanke.

Mvh
Pinny- der troede hun var congenial!

Nyt svar til emnet »Grønkål/andet i jordbærbedet og lign.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Grønkål/andet i jordbærbedet og lign.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider