Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 24. april 2014 kl. 20.59
Nu har jeg gennemset alle mine havebøger og kastet vod i internettet, men denn plante kan jeg bare ikke finde. Er det krudt eller ukrudt, og hvad hedder den? Jeg kan altså godt lide den.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 24. april 2014 kl. 21.03
Meget yndigt ukrudt. Forglemmigej, hedder den. Man kan jo også vælge at beholde den som prydplante :-)
Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 24. april 2014 kl. 21.13
Virkelig? Mange tak! Jeg har set på hundredevis af forglemmejej'er, men det var alt sammen sådan nogle spinkle nogen. Ikke sådan noget solidt og tue-agtigt som den her. Jeg flytter dem så bare væk fra mine grøntsagbed og erklærer dem for "krudt" Jeg elsker blå blomster. Så nu dyrker jeg da bare Myosotis sp i mit blå bed også :)
Skrevet af: Mark Hansen, 25. april 2014 kl. 15.30
Den er to-årig, så den dør efter blomstringen, men du kan jo prøve at lade den sprede sine frø. Det ser ud som om at planterne ved siden af/foran godt kunne være nogle forglem-mig-ej'er, der er på første år, og som vil blomstre næste år, dem kan du jo beholde.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ukrudt? med blå blomster