Forum

Nye jordbærplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kaj Erik Sommer, 10. maj 2014 kl. 15.12

Jeg har i mange år med stor fornøjelse dyrket jordbær.Jeg også altid taget udløbere af mine planter efter bærsæsonen og plantet de nye planter ud i juli/august som jeg har lært det. I år har mine jordbærplanter sat nye skud her i det tidlige og varme forår. Disse nye skud, flere med blomster har jeg så sat i potter foreløbig og vil så plante dem ud som sædvanlig i juli/august.Nu er jeg kommet i tvivl .Hvad er bedst ??? at bruge mine udløbere fra her omkring 1.maj eller er det bedst at bruge udløbere fra efter jordbærsæsonen er slut som jeg plejer??

med venlig hilsen
Kaj Erik Sommer

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. maj 2014 kl. 7.36

som du plejer

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaj Erik Sommer, 28. juni 2015 kl. 11.13

Jeg har i flere år valgt at tage nye stiklinger til jordbær efter sæsonen. Først klipper jeg toppen af og så lader jeg stiklingerne vokse lidt mere ved at lægge en lille sten ved hver plante indtil den har fået rødder. Sidste år gik det helt galt ,selvom at jeg vandede fik jeg kun tre stiklinger men jeg var heldig og fik fat i nogle nye gode planter. I år har jeg mange jordbær og mange stiklinger men er jeg nødt at vente til at sæsonen er slut ??? som jeg har fået fortalt er bedst??? eller kan jeg tage nye stiklinger nu ???

med venlig hilsen
Kaj Erik Sommer

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 28. juni 2015 kl. 12.03

Du kan tage stiklinger allerede nu.
Sæt dem evt i en potte, så de har rod inden du klipper dem fri.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. juni 2015 kl. 12.47

Brug så store og kraftige planter som mulig , det giver det bedste resultat .

Nyt svar til emnet »Nye jordbærplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Nye jordbærplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider