Forum

Liljekonval i mit højbed

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristina WSO, 22. maj 2014 kl. 9.59

Vi har placeret et højbed hvor der før stod nogle liljekonvaller. Jeg gravede dem op med rødder osv og flyttede den/smed dem ud. Så satte vi højbedet ovenpå jorden og fyldte jord i, højbedet er 30 cm højt. Nu er der så alligevel tittet et par enkelte liljekonvaller hele vejen op gennem jorden!!!

Så er det jeg tænker; liljekonvaller er jo giftige, men hvad med det jeg har i højbedet? Der er rabarber, gulerødder, radisser og dild. Rabarberne bliver jo kogt/bagt inden vi indtager dem, så det bekymrer mig ikke alverden, men radisser, gulerødder og dild har vi da planer om at spise rå. Tror I der kan ske noge ved det? Liljekonvallens gift er, så vidt jeg kan læse, vandopløselig. Så man burde vel bare kunne vaske afgrøderne godt?

Hvis nogen ved hvor jeg kan læse noget brugbart om det, kan I så ikke lige smide et link?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 22. maj 2014 kl. 10.16

Medmindre du spiser liljekonvallerne, og så skal du, (regner med du er voksen) altså spise en ordentlig mundfuld.

Jeg vil love dig du trygt kan spise dine radiser og hvad du ellers har, uden der sker nogen noget.
du kan læse om gift på giftlinjen.dk
hilsen
Anne

Nyt svar til emnet »Liljekonval i mit højbed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Liljekonval i mit højbed

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider