Forum

Sommer- efterårsporre.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. H., 11. juli 2004 kl. 11.17

Det våde vejr har taget hårdt på alle mine kartofler, derfor er alle gravet op og toppen fjernet.

Det gav jo plads til de sidste sommer- efterårsporre der afventende har stået ude i en altankasse. De bedste planter blev sat. Ialt blev det til 4 nye rækker.

Det jeg egentlig går rundt og spekulere på er, om de nyplantede porre overhovedet har en chance for at udvikle sig optimalt – dels p.g.a af vejret men også fordi de først er blevet sat nu?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 12. juli 2004 kl. 11.32

Vejret er perfekt til nyplantede porrer at komme i gang i. Jeg plantede sidste år vinterporrer ud på denne tid og fik de dejligste porrer i foråret. Men de var pænt store allerede sidst på efteråret, så du vil i hvert fald få nogle fine små porrer. Måske store, hvis vejret fortsætter med køligt sommervejr. Små porrer er i øvrigt meget lækre, og man kan bruge hele porren. Du skal måske overveje at gøde lidt ekstra, med mindre du har gødet kartoffelstykket godt i foråret

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 12. juli 2004 kl. 15.41

Tak for svaret.

Idag skal vi smage de første sommer- efterårsporre der blev sat i foråret, selvom der er Ikke er så forfærdeligt meget skaft på.

Skulle vist have haft hyppet dem...ups!

Det er hermed gjort idag, både på "gamle" og nysatte porre.

Men heldigvis kan det hele jo spises :-)

Nyt svar til emnet »Sommer- efterårsporre.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Sommer- efterårsporre.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider