Forum

Hvornår sætter I tomaterne på friland?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 23. maj 2014 kl. 21.20

Jeg overvejer selv at plante mine frilandstomater ud her i weekenden (24/5) - jeg ved godt at det er tidligt, men jordtemperaturen er jo helt fin, og de kommer alle til at stå enten mod syd eller øst, op ad en husmur, så jeg tænker at det er ok.
Jeg har hærdet dem i tæt på to uger, ved at sætte dem ud om dagen, og ind i drivhuset om natten.
Hvad gør i andre?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 23. maj 2014 kl. 21.33

Mine kom ud i sidste uge og har det fint.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 23. maj 2014 kl. 21.37

Jeg satte to ved en sydvendt gavl i sidste uge - uden hærdning. De har det godt.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 23. maj 2014 kl. 21.51

Jeg tog også chancen og købte tomatplanter og satte direkte ud for et par dage siden i et sydvendt bed op ad drivhuset. De er allerede vokset og ser sunde ud.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 23. maj 2014 kl. 22.32

De kom ud for mere end 3 ugers siden om vokser og blomster fint.................

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. maj 2014 kl. 22.35

Jeg satte min 12 planter ud til afhærdning for en 10 dage siden.
2 timer første dag, 4 timer anden dag, osv. Så blev de gravet ned på blivestedet i forgårs med det resultat at om eftermiddagen var de klasket helt sammen af den bagende sol.
Satte masonitplader op som skygge for planterne, det hjalp.
Tålmodighed er en dyd, især for haveejere.
Sådan plejer de at se ud om 2 måneder.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 23. maj 2014 kl. 23.35

Hej Mogens. Jeg har set dit billede før :-) det er nogle imponerende klaser. Hvilken sort er det du dyrker?
Mvh Bente

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 23. maj 2014 kl. 23.43

Så er jeg da helt rolig. De ryger i jorden i morgen hvor det vistnok bliver overskyet, så klarer de sig helt sikkert.
Tak for input.
/Helle

Nyt svar til emnet »Hvornår sætter I tomaterne på friland?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvornår sætter I tomaterne på friland?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider