Forum

Ormefyldte Borlotti Nano

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 27. maj 2014 kl. 19.36

Vi såede for en uges tid siden en række bønner af typen Borlotti Nano direkte i jorden. I dag undrede jeg mig over at der stadig ikke var nogle tegn på spiring, så jeg begyndte at grave lidt. Jeg fandt nogle der spirede, men langt størstedelen var rådne og/eller fyldt med små hvide orme.
Hvad kan dette skyldes, og hvordan kan vi undgå at det samme sker, hvis vi sår et nyt hold?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. maj 2014 kl. 19.42

Er det certificerede frø? Eller hjemmedyrkede?

Du kan evt. forsøge at forspire næste hold enkeltvis indendørs.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 27. maj 2014 kl. 20.32

Det var en ny pakke Weibulls.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. maj 2014 kl. 20.34

Hej Søren

Det er en varmekrævende sort - er du sikker på at jordtemperaturen var over 15 grader C da du såede?

Det er mit gæt, at jorden ikke var varm nok - vent til næste varme periode om en uges tid eller mål din jordtemperatur tidlig morgen i 10 cm dybde.

Det er næppe frøene - prøv igen :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 27. maj 2014 kl. 20.51

Det kan nok godt være temperaturen så. Nogle dage inden vi såede målte vi temperaturen til 14 grader lige efter en omgang regn. Vi tænkte at regnen havde kølet jorden midlertidigt, og at vi derfor godt kunne så nogle dage efter. Det skulle vi så ikke have satset på :)

Nyt svar til emnet »Ormefyldte Borlotti Nano«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ormefyldte Borlotti Nano

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider