Forum

Alt for høje hvidløgsplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. maj 2014 kl. 16.39

Hej
Mine hvidløg har vinteren igennem artet sig meget fint. Nu synes jeg dog at de er ved at være for høje. Jeg kan se at løget ikke er klar til høst endnu. Hvornår er jeres hvidløg klar til høst? De blev sat i oktober måned.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 31. maj 2014 kl. 17.20

Hej Ingeborg

Hvornår er hvidløg _for_ høje? Hvilken sort er der tale om?

Jeg kan høste mindre hvidløg til frisk brug fra nu, men den samlede høst er om en måneds tid, når jeg synes størrelsen er passende.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. maj 2014 kl. 17.31

Jeg mener også, at det plejer at være i sidste halvdel af juli. Når toppene begynder at visne, er løgene som regel klar. Hvis det er estisk rød, bliver de over 50 cm høje. Krøller de?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. maj 2014 kl. 18.40

Hej
Jeg ved ikke, hvilken sort det er - tog bare nogen fra madlavningen - købt i brugsen. Det er også kun for sjov og fordi der var plads til dem i højbedet. Jeg har gravet mig ned til et løg og det er ca. 4-5 cm i diameter nu. Vi er ikke de store hvidløgsspisere. Jeg tog et løg op i går - og hold fast hvor der lugter af hvidløg i køkkenet.
Toppen er ikke vissen, men med den stride blæst der er i dag kan de ikke holde sig oprejste.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Alt for høje hvidløgsplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Alt for høje hvidløgsplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider