Skrevet af: Rasmus Thomsen, 6. juli 2014 kl. 11.14
Hej alle,
Jeg er rimeligt amatør, men har dog købt en fræser - og to gravet min nyanlagte køkkenhave i to spadestiks dybde og haft rimelig success i det første år.
Lige nu er jeg træt af at lede efter en butik, gerne netbutik, der sælger et godt udvalgt af følgende:
rødkløver, hvidkløver, Blodkløver, Solsikke, Perserkløver, Jordkløver, Sneglebælg, Oliehør, Vintervikke, Stenkløver, Olieræddike, Honningurt, Boghvede, Gul sennep, Bibernelle
Listen er sakset fra www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/groengoedning/
Jeg kan finde netbutikker der har en delmængde, men det virker lidt voldsomt at bestille fra en håndfuld butikker på en gang. Er der nogle der har et godt link?
Jeg overvejer lidt at oversætte listen til tysk eller engelsk, og så købe ind i udenlandsk netbutik, men er det virkeligt nødvendigt?
Mvh Ras
Skrevet af: Tom Andersen, 6. juli 2014 kl. 11.54
Prøv selv at tælle efter her:
nykilde.dk/category/daekafgroedefroe-21/
De er ikke økologiske.
Skrevet af: Henry G., 6. juli 2014 kl. 14.03
Hej Rasmus prøv at søge på Danfrø, de har butikker flere steder også en netbutik, og vel alle de frø du ønsker dig. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Rasmus Thomsen, 6. juli 2014 kl. 15.12
Tusind tak, mit problem er løst.
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juli 2014 kl. 15.52
fuglebjerggaard.dk har også kun enkelte af sorterne - men til og med i dag koster alle frø kun 12 kr. posen, så du kan jo se, om der er noget, du kan bruge...
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 6. juli 2014 kl. 21.27
Hej Rasmus,
Hvis du vil have økologiske frø, kan du også prøve:
www.urtegartneriet.dk/Gronsagsfro.htm
Bladr ned på siden, så kommer frøene til grøngødning.
Elsebeth
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juli 2014 kl. 22.36
Fuglebjerggaards frø er nu også økologiske :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frøbutik med grøngødning