Skrevet af: Camilla Søgart, 9. juli 2014 kl. 16.52
Har liget fået anskaffet mig en laurbærplante. Der står på den lille seddel at den tåler fuld sol, men de øverste skud begynder at hænge, når den får det, også rykker jeg den i skyggen. Spørgsmålet er, skal jeg bare lad den stå i fuld sol fra morgen til aften
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 9. juli 2014 kl. 20.11
når det er meget varmt vil jeg tro at halvskygge er fint
Skrevet af: Mette Lund, 9. juli 2014 kl. 20.26
Apropos laurbær. Jeg har lige været på ferie og har plukket nogle blade der både ligner og dufter som laurbærblade. Men nu læser jeg, at man kan tage fejl af laurbær og kirsebærlaurbær og at sidstnævnte er giftig. Dufter kirsebærlaurbærblade også?
Skrevet af: Willy N, 9. juli 2014 kl. 20.56
Jeg mener ikke, at kirsebærlaurbær dufter. Vores gør i hvert fald ikke.
Vi har fire laurbær og har haft dem i flere år.
De får solen fra øst til ca. kl. 12 hvorefter de resten af dagen står i skygge.
Og de har det rgtig godt.
Tidligere stod to af dem i fuld sol.
På disse blev en del blade blakkede gule.
Det betød dog ikke, at de ikke satte nye og sunde blade. Men at nogle af de nye blade, der ikke var dækket af andre, også blev blakkede gule.
En tommelfingerregel hed engang, at planter med mørke blade ikke skal have fuld sol. Det må vist gælde laurbær (i det omfang reglen stadig gælder).
Skrevet af: Willy N, 9. juli 2014 kl. 21.11
Jeg var lige inde på:
www.de-gamle-sorter.dk/
Her er oplistet flere slags Laurbærkirsebær.
Måske er der nogen som dufter og nogen som ikke gør!
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2014 kl. 21.50
Mine laurbær står nu i bragende sol hele dagen - mon ikke det er et spørgsmål om at vænne dem til det?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Laurbærplante