Skrevet af: James F., 31. juli 2014 kl. 15.18
Dette er mit 1. år med de skønne gul-orange græskar, - og de gror helt vildt! :o)
Hvor tæt (må) bør de egentligt stå, - og hvor længe bliver de ved at gro...? De fylder meget... :o)
De første store blade på mine hokkaidoer er ved at blive gule (ca. 5-8 stk. pr. plante) er der noget de mangler, eller er det plantens natur at det sker.? Jorden fik en god gang hestemøg, inden planterne blev plantet ud.
MVH og Tak for et gratis Tip/råd
James
Skrevet af: Tine Horsum, 1. august 2014 kl. 9.39
Mon ikke de bare har det for varmt/tørt? Vander du dem?
Hvor jeg bor dyrkes Hokkaido på en mængde marker, og de høstes hen i oktober ("Halloween-græskar"), jeg har ikke bemærket, at de får gule blade i større stil.
Jeg tror mere på tørke... Men græskarfamilien kræver også ret næringsrig jord, og en tør jord vil betyde, at næringsoptagelsen er ringere end, den ellers ville være.
Mvh
Tine- der fandt ud af, det er billigere at købe et græskar og tage frø af det- end at købe græskarfrø.
Skrevet af: James F., 1. august 2014 kl. 12.30
Tak for dine tanker Tine. Da jeg bor på sandjord, vander jeg normalt 2 gange om ugen, men det smuttede i forrige uge pga. ferien... :( Men regnguden forsøgte at gøre det godt sidst på ugen ... 24 mm. :o)
Jeg undrede mig bare over, at det kun er de allerstørste gl. blade der er blevet gule, de nye 1-2m. "skudender", de er stadig lysegrønne...
Mvh James
NB: Det er vel ikke, fordi jeg har plantet dem for tæt...? ;o) - Hvor tæt (må) bør de egentligt stå, - og hvor længe bliver de ved at gro...? De fylder meget... :o)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hokkaido får gule blade