Skrevet af: Line Nielsen, 11. september 2014 kl. 12.55
Jeg har herinde læst et oplæg fra Camilla Plum om at lægge tomaterne på glas. Jeg har tænkt mig at bruge opskriften men kan jeg også ligge mine grønne umodne tomater med eller bliver det ikke så godt?
Skrevet af: Christina B.H., 11. september 2014 kl. 14.14
Jeg ville lave sødsyltede grønne tomater af de grønne. Jeg er meget glad for opskriften fra Den Grønne Syltebog.
Skrevet af: Line Nielsen, 11. september 2014 kl. 14.16
Det gjorde jeg også sidste år jeg var bare den eneste der spiste dem ;) og pt har jeg rigtig mange grønne tomater så det ville være super hvis nogle af dem kunne komme med i denne opskrift :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2014 kl. 17.55
Prøv at google efter opskrifter på grønne tomater - eller smut en tur ind i denne gruppe på Facebook, hvor vi er næsten 1.500 tomatnørder, der deler opskrifter:
www.facebook.com/groups/202443663184594/
Skrevet af: Tine Horsum, 11. september 2014 kl. 19.03
Camilla Plum har (på dr.dk) en super opskrift på tomatsovs, der laves på glas (henkoges) og varmes i ovnen.
www.dr.dk/Mad/opskrifter/Madderholder/20090825155217.htm?wbc_purpose=u
Mvh
Tine
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2014 kl. 20.25
Men de er jo ikke ret grønne, de tomater i Camilla Plums opskrift :)
Skrevet af: Line Nielsen, 11. september 2014 kl. 22.29
Hej Anja :)
Tak for tippet om facebookgruppen :) nej de er modne i opskriften men ville bare høre om jeg kunne putte de umoden i også :)
Men ellers laver jrg bare noget andet af de grønne :) det var bare hvis nu man kunne ;)
Skrevet af: Tine Horsum, 11. september 2014 kl. 22.55
Grønne ved jeg ikke noget om. Desværre. (Selvom jeg både har læst bogen og set filmen "Fried green tomatoes"- de kan begge anbefales!).
Kathy Bates er en super skuespillerinde i filmen.
Bogen er også god!
Mvh
Tine- læsehest med æseløren
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tomater