Forum

Fennikel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. H., 6. august 2004 kl. 12.51

Findes der andre og længevarende opbevaringsmetoder af fennikel, end den anbefalede 4–5 dage på køl?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 9. august 2004 kl. 12.34

Hej Janet
Mener du knold-fenikel?

Jeg lægger min i fryseren. Jeg skærer den i passende stykker og ikke noget med at blancere.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 9. august 2004 kl. 14.27

Her holder vi meget af frisk knold fennikel, sliced m/radiser, olivenolie, citrus, salt og peber.

Hvordan tilbereder du de frosne stykker, for jeg tænker, det er som tilbehør til andet?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 10. august 2004 kl. 7.15

Hej Janet
Den frosne fenikel lader jeg tø i køleskabet.

Jeg synes, at hvid fisk og fenikel er godt. Så fx lægger jeg fenikel og fisken i et fad (med lidt vand), og sætter det i ovnen. I fadet kan der også være fx kartofler, andre grøntsager, citron og dild efter smag. Det går meget hurtiger, hvis grøntsagerne er kogt halvt inden de kommer i fadet.

Velbekomme og brug fantasien. På www.aarstiderne.com er der for øvrigt mange smarte opskrifter med spændende grøntsager.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 10. august 2004 kl. 7.55

Tak for svarene...

Glæder mig til at eksperimentere med knold fennikel på ny og spændende måde.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 10. august 2004 kl. 7.56

Hej Janet
Den frosne fenikel lader jeg tø i køleskabet.

Jeg synes, at hvid fisk og fenikel er godt. Så fx lægger jeg fenikel og fisken i et fad (med lidt vand), og sætter det i ovnen. I fadet kan der også være fx kartofler, andre grøntsager, citron og dild efter smag. Det går meget hurtiger, hvis grøntsagerne er kogt halvt inden de kommer i fadet.

Velbekomme og brug fantasien. På www.aarstiderne.com er der for øvrigt mange smarte opskrifter med spændende grøntsager.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte, 28. september 2005 kl. 18.17

Hej hej, vi synes at jeres inspiration om knold fennikel var meget inspirerende og brugbar. Vi glæder os til at eksperimentere med knolden.

Nyt svar til emnet »Fennikel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Fennikel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider