Skrevet af: Bent Kyndlev, 26. oktober 2014 kl. 11.45
Hvem ved, hvorfor jeg ikke får knolde på mine selleri? Meget flotte "toppe" , gevaldigt rodnet, og det er så det!!
venlig hilsen, Bent
Skrevet af: Tom Andersen, 26. oktober 2014 kl. 14.51
Hej Bent
Knoldselleri er følsom overfor en for dyb plantning.
Må ikke plantes dybere end den stod, hverken når du prikler eller planter ud.
De er faktisk lidt drilske på dét punkt :)
Skrevet af: Søren S Duun, 26. oktober 2014 kl. 15.56
Tom.
Er der ikke noget med at hvis de mangler zink, at så har det også indvirkning på knolddannelsen ?.
Skrevet af: Tom Andersen, 26. oktober 2014 kl. 17.44
Søren, der må jeg melde pas - har ikke kendskab til netop dét. Kender du denne dyrkningsvejledning?
www.landbrugsinfo.dk/Planteavl/Havebrug/Frilandsgroensager/Sider/GR_OKO_DV_knoldselleri.pdf?download=true
Skrevet af: Søren S Duun, 26. oktober 2014 kl. 19.12
Jeg kendte det ikke, men den er rigtig god. Er det en du abonnere på?
jeg har kun dyrket knoldselleri en gang og her fik jeg smælderlarver i. Det har her jeg fik at vide det med zink. Larverne havde i øvrige udhulet selleriet så knolden var væk. Så er det nemmere at dyrke blad selleri . Min kone elsker bladselleri . Jeg bryder mig ikke så meget om dem .
Skrevet af: Tom Andersen, 26. oktober 2014 kl. 19.23
Næ, de ligger derude.
Jeg har også det princip - med få undtagelser til bestikkelse - at jeg kun dyrker efter egen gane :)
Skrevet af: Bent Kyndlev, 26. oktober 2014 kl. 22.42
Hej Tom.
Vi er 4 her i "vænget", og alle har været lige dygtige, alle har flotte toppe. Vi udplantede alle fra den samme udplantningsbakke, så vi har måske bare været uheldige med frøene.
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. oktober 2014 kl. 22.46
eller måske har I plantet bladselleri :)
Skrevet af: Bent Kyndlev, 26. oktober 2014 kl. 23.02
Heldigvis er jeg sikker på, at det ikke er bladselleri,
vi ville godt nok være blevet til grin af vores koner, hvis det havde været tilfældet!
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. oktober 2014 kl. 6.42
Jeg tænkte bare, at når I alle oplevede det samme, kunne det være en rigtig god forklaring :)
Måske kan bakken have være fejlmærket - de ligner jo hinanden som børn...
Kunne du lægge et billede ind af dem?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Knold