Skrevet af: Tine Horsum, 31. oktober 2014 kl. 20.47
Som man skal, har jeg sat hvidløg i oktober, de står nu med 20 cm lange blade, og det er vist ikke meningen?
Vil de fryse tilbage nu (når frosten kommer engang)- og så løbe i stok i foråret?
Jeg kan godt lide løg, men at eksperimentere med at lave sine egne løgfrø, er ikke lige et projekt, jeg har energi til at begive mig ud i.
Jeg har to hele hvidløg liggende, (de er godt nok beregnet til at spise! Mmm- hummus eller tomatsovs).
Skal jeg så sætte dem i stedet for- og nu, hvor det heller ikke er så koldt- uden om natten?
Mvh
Tine
Skrevet af: Tom Andersen, 31. oktober 2014 kl. 21.49
De kan måske fryse ned, hvis det bliver hård frost eller mugne under et tykt lag sne sidst på vinteren, men de vil komme igen.
Hvidløg løber ikke i stok.
Du kan sagtens lægge hvidløg nu - jeg skal selv først lægge hvidløg i weekenden - det ser ud til at blive 2 gode dage i køkkenhaven :-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. november 2014 kl. 8.42
Mine er heller ikke lagt endnu - de kom også først i jorden midt i november sidste år, og det er slet ikke noget problem.
De kan lægges, så længe man kan komme i jorden :)
Jeg var på et marked for ikke så længe siden med Lotte Lei, som har dyrket hvidløg kommercielt i DK i langt over 20 år, og hun ville sætte sine heromkring på grund af det milde efterår.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. november 2014 kl. 8.49
de af mine kæmpehvidløg som ikke er taget op står osse med store friske blade som jeg skrev sidste år havde de sat frøstande men det viste sig at de var golde i år er der osse frøstande og med nogle få frø nu vil det vise sig om der er spiredygtige
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvidløg- med 20 cm blade