Forum

Mini køkkenhave

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per Baun Christensen, 15. februar 2015 kl. 15.54

Jeg har pillet drivhuset ned og anlagt 3 små bede på ca 2 kvm stykket og stier imellen. Til en mini køkenhave.

Jeg har løsnet bunden i 10-15 cm dybde (grus og jord) og har nu mulighed for at lægge yderligere ca 10 cm materiale ovenpå og indarbejde i bedene

Jeg har også ca 100 leca stående og overvejer om det var en god ide at putte det i det nederste jord og grus før jeg indarbejder kompost eller muld ovenpå.

Er det en god ide

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 15. februar 2015 kl. 21.26

Hej Per Baun Christensen

Tjaaa - hvis du kan finde nogen, der kan bruge de 100 (liter?) leca til isoleringsformål er de nok bedre anbragt i sådan en sammenhæng end de er, hvis du blander dem ind i jorden nederst i dine bede.

Leca gør næppe nogen skade i din jord - men næppe heller nogen gavn. Den vurdering bygger jeg på at du skriver, at du har grus og jord i bunden af bedene. Det peger i retning af, at din jord ikke er tung lerjord med tilhørende dræningsbehov og tilslemningstendens.

Prøv at søge efter mennesker med behov for en portion gratis leca - evt på "Del jorden" ....

Venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Baun Christensen, 15. februar 2015 kl. 21.36

Tak Lone

Jeg vil så droppe leca i køkkenhaven. Det var en noget jeg havde lagt ned som dræn/sivebrøn pakket ind i ukrudtsdug under fliserne i drivhuset og det var det rigtig godt til.

Jeg kan hente en trailer fuld kompost påå genbrugspladsen, så det bliver nog det jeg supplerer med så.

Vh Per

Nyt svar til emnet »Mini køkkenhave«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mini køkkenhave

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider