Skrevet af: Daniel Maldera, 2. marts 2015 kl. 9.10
Er der nogen der ved hvor man kan skaffe stiklinger af denne jordbær sort? De lader til at være svære at finde i DK.
Jeg har set at et firma der hed tasty tomatoes har haft dem, men det firma er lukket ned.
Alternativt skal man udenlands, men jeg vil helst finde dem herhjemme.
Skrevet af: Freya Grossmann, 2. marts 2015 kl. 10.53
Jeg har ikke set dem som stiklinger i DK, men har købt frø via amazon.com
De skal stratificeres først, så tidspunktet fir køb er NU.
Måske har jeg stiklinger til efteråret.
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. marts 2015 kl. 19.01
Jeg fandt planter i Tyskland for et par år siden - prøv at google i udlandet :) Så længe du bliver inden for EU, kan du frit købe dem hjem.
Det skulle være verdens bedste jordbær - jeg synes nu ikke, at de overgår mine Senga Sengana, men de er lækre. Smager lidt som skovjordbær, men bærrene er meget større.
Skrevet af: Camilla R., 2. marts 2015 kl. 19.29
Hej Daniel
Når du finder et sted der sælger dem, må du endelig sige til. Jeg har også kigget efter dem .. længe..
Mvh
Camilla
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. marts 2015 kl. 21.42
De kan fås her fra England:
www.mr-fothergills.co.uk/Fruit/Everbearers/Strawberry-Everbearing-Variety-Mara-des-Bois_2.html#.VPTK_HxN8rV
- og fragten er ikke dyrere, end den ville have været i DK :)
Skrevet af: Camilla R., 2. marts 2015 kl. 22.10
Hej Anja
Tak for linket. Men firmaet sender desværre kun planter indenfor UK. Det står i deres betingelser 😕
Mvh Camilla
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. marts 2015 kl. 23.04
Så snupper vi dem da bare her i stedet:
www.lubera.com/de/shop/erdbeere-mara-des-bois-6er-traeger_produkt-89.html
Skrevet af: Daniel Maldera, 5. marts 2015 kl. 10.17
Nu er de ihvertfald bestilt fra Lubera sammen med et par andre sorter der lød spændende :-)
Skrevet af: Bente Madsen, 9. marts 2015 kl. 7.33
Jeg skal lige forstå det, er denne sort særligt attraktiv fordi den bærer over en længere periode eller pga af smagen? Jeg har nemlig fået lidt mere køkkenhave og er ved at finde ud af hvilke jordbær jeg skal have. Tænkte det sku være Senga sengana eller honeyeye. Jeg vil gerne have en sort der bærer godt med søde bær, ikke syltebær
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. marts 2015 kl. 8.54
Senga Sengana er min favoritsort - Honeyoye er meget syrlige og i mine øjne bedst til syltning.
Mara de Bois smager også godt, men ikke bedre end Senga Sengana, synes jeg :)
Sengana er slem til at få skimmel, så måske skulle du vente til sæsonen og smage dig frem i stedet?
Skrevet af: Bente Madsen, 9. marts 2015 kl. 10.34
He he nu er tålmodighed bare ikke min stærke side, Anja. Jeg vil helst have dem i jorden her i foråret. Men tak for info om skimmel og syrlighed. Jeg må researche noget mere.
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. marts 2015 kl. 15.24
Kender det :)
Men det er bedst at plante jordbær sidst på sommeren/først på efteråret, så du har masser af tid til smagsprøver :)
Skrevet af: Caspar Rasmussen, 13. april 2017 kl. 14.16
Hejsa. Er der nogle af jer, der er på Sjælland og har MAra de Bois stiklinger, jeg må få købe? Mvh Caspar
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mara de bois jordbær stiklinger