Forum

Brøndkarse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A.M. Thomsen, 5. marts 2015 kl. 19.34

Er der nogen der har erfaring med brøndkarse ? Er det nemt og hvordan dyrker man det ?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. marts 2015 kl. 20.02

Det sværeste ved den plante er at finde / skabe et egnet sted i haven - har et sumpet område i haven, hvor vi havde den i nogle år :)

Se denne artikel:
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/salat_og_bladgroentsager/589.html

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. marts 2015 kl. 20.42

Den dyrkes i store gartnerier med undervandig og flydende gødning . Når jeg har læst om den så skulle den kunne gro som Tom nævner det nede ved havens sumpbed . Jeg har ikke selv prøvet den men dem der har, har fortalt mig at den ikke stiller de store krav og skulle være nem.
Men det er vigtigt at den har adgang til vand .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 6. marts 2015 kl. 7.57

Jeg have en gang en lille potte brøndkarse fra supermarkedet. Da vi havde høstet det der var i potten, plantede jeg småtotter under nogle tomatplanter,der stod i kapillærkasser. Jeg har aldrig set så store brøndkarse. Desværre lokkede brøndkarsen mange kålsommerfugle ind i drivhuset.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Thomsen, 10. marts 2015 kl. 19.28

Tak for jeres svar :-) Jeg vil måske prøve at være lidt kreativ med noget vand

Nyt svar til emnet »Brøndkarse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Brøndkarse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider