Forum

Holde røddet ude af urtebedet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 11. marts 2015 kl. 20.53

Har I nogen forholdsvis billige metoder til at holde rødderne fra buske væk fra mit urtebed. Bedet er nok lagt lige lovlig tæt på buskene, men rødderne er forholdsvis overfladiske, så jeg tænkte, at en form for nedgravet afspærring kunne være en løsning. Det skal lige siges, at buskene ikke skygger for bedene.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 12. marts 2015 kl. 12.27

Hej Mette.
Jeg har gravet en ca 40 cm rende i skel mod naboens svadderkålshave. I renden er så indlagt svært sort plastik inden den igen er dækket til. Plastik er så skåret af ca en cm over jordoverfladen.

Det virker og jeg kan med stort sindsro glæde mig når skvadderkålen blomstrer lystigt i naboens have.
Jeg er blevet lidt forsigtig med hakkejernet nær plastik. Jeg har erfaret, at der, hvor der er sket skader i plastik, er skvadderkålens rødder på lur til at finde åbninger.

Jeg har med samme metode med succes kunnet holde en samling snebærbuske afgrænset. Dens rødder er ellers svære at styre.

Nyt svar til emnet »Holde røddet ude af urtebedet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Holde røddet ude af urtebedet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider