Skrevet af: B. Friis Holm, 6. april 2015 kl. 8.48
Hej
Kan man dyrke andre afgrøder i et højbed med asparges, f.eks. salat eller krydderurter?
Med venlig hilsen
Bente
Skrevet af: Lars Holt, 6. april 2015 kl. 10.18
Ja, det kan du godt.
Det er en fordel, hvis det er en tidlig afgrøde, der kan høstes inden du er færdig med at skære asparges.
Derefter skal aspargesen have gødning, lys og vand for sig selv.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 11. april 2015 kl. 8.15
Kunne det være jordbær? jeg ved godt de først giver midt i juni, men de skal jo også først have gødning efter høst
Skrevet af: Lars Holt, 11. april 2015 kl. 9.59
Jeg tvivler på, at det er en god idé, for aspargesen vil skygge for jordbærene i efteråret, hvor de skal gøre klar til næste års høst.
Men prøv det.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 12. april 2015 kl. 17.51
Det vil jeg prøve til efteråret, er bange for at sætte nogen i de kommende asparges, men jeg syntes jo egentlig ikke asparges skygger nævneværdig, der kommer da nemt sol igennem.
Skrevet af: Lars Holt, 12. april 2015 kl. 19.06
Det er ikke kun den direkte sol, der er vigtig. Det er lysmængden døgnet igennem.
Asparges skygger også, selv om det ikke ser ud af så meget. Men jeg har ikke målinger på det, så jeg er også på bar bund.
Skrevet af: Niels W, 21. april 2015 kl. 16.56
Jeg har persille i mit, da det "vistnok" også er en strandplante og har de samme krav til gødning og kalk
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. april 2015 kl. 19.11
Jeg har ikke noget - er ret sikker på, at det vil gå ud over udbyttet af mine asparges at dyrke andet end dem i bedet, så de får det i fred :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Andre afgrøder i aspargesbed?