Forum

Frost og kartofler

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine H., 27. april 2015 kl. 16.52

Vi havde lidt frost i nat. Og nu ser mine kartofler sådan ud!😕 Kommer de igen, eller skal jeg starte forfra?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2015 kl. 16.54

De kommer igen, men forsinket :) Som du kan se, kan de slet ikke tåle frost, så du skal nok lige holde øje med vejrudsigten for de næste dage, så du kan dække dem til - det er nemlig ikke overstået endnu...

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine H., 27. april 2015 kl. 17.05

ØV! De stod så flot! :-( Har også en HELT nyindkøbt geranium der har lidt lidt i nat. Men den står i en krukke, så den kommer ind. ;-) Den tror jeg på nok skal klare det. Jeg tror vi dækker kartoflerne til igen. Tak for svar. :-)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine H., 27. april 2015 kl. 17.07

Skal jeg forresten lade toppen være på, selvom den er blevet "slatten"?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 27. april 2015 kl. 17.16

jeg har sat en reminder på min telefon som bipper hver aften kl 10. 'Husk kartofler'. Så tjekker jeg lige vejrudsigten. Hvis der er den mindste chance for frost, så går jeg lige ud i haven og lægger et gammelt fleece tæppe over kartoflerne. Så klarer de nemt frosten :-)
Jeg har bare købt nogle billige fleece tæpper i Jysk og det fungerer fint for mig.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2015 kl. 17.23

Ja - bare lad den være :)

God idé, Sabine - jeg har også en påmindelse om at tænde for varmen i drivhuset for tiden...

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. april 2015 kl. 19.18

Opdager man tidlig om morgenen at kartofler m. m. har fået lidt frost om natten, kan de reddes ved at overbruse planterne med koldt vand, og planterne er reddet. Hilsen Henry G.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2015 kl. 21.14

det er noget med, at man skal nå det, inden solen rammer dem - ikke?

Nyt svar til emnet »Frost og kartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frost og kartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider