Forum

Hvor kan frø af spinatranke?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 27. april 2015 kl. 17.36

Jeg har købt " Around the World in 80 Plants" af Stephen Barstow. Finder ud af af vi har ret mange spiselige planter i haven, men der er også nogle jeg gerne vil have fat på.

Er der nogle herinde der ved hvor man kan købe frø af: Spinatranke ( Hablitzia tamnoides), Flerårig kål ( Brassica oleracea ) og døvnælder - går jeg ud fra det er -( Urtica dioca subsp. Galeopsifolia eller Gracilis - kunne nok findes i naturen herhjemme?

Jeg har fundet en hollandsk webshop, hvor de to første kan fås, men der skal betales med bankoverførsel og det har jeg før oplevet kan være en ret kostbar affære.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. april 2015 kl. 18.53

Hvis du bor i Kbh's området ville forsøge at skaffe planterne fra www.naturplanteskolen.dk i Stærkende (v Hedehusene).

Det er vist meget den bog, de er inspirerede af.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 27. april 2015 kl. 19.06

Bor i Vestjylland - så noget af en køretur!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 27. april 2015 kl. 20.01

Vores hjemlige døvnælde hedder Lamium album, så det er ikke den Barstow bruger. Døvnælde er nu ellers også spiselig, men om den smager godt ved jeg ikke. Jeg bruger den kun til kaninerne. Du kan finde lokaliteter hvor den gror på fugleognatur.dk

Mvh Sofus

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 28. april 2015 kl. 9.18

Sofus. Tak - så slipper jeg for at slå den op :)

Nyt svar til emnet »Hvor kan frø af spinatranke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor kan frø af spinatranke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider