Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. maj 2015 kl. 9.30
Mine aspargeskartoflers er omtrent 2-4 cm lange nu. De er jo kun synlige i kanten af spanden. Er der ingen kartofler i midten? Fylder man efter med jord? Det kan ikke undgået at der falder jord ud af potten.
Ingeborg
Skrevet af: Lars Holt, 13. maj 2015 kl. 15.42
Hvis der falder jord ud, og der er plads i potten, kan du roligt fylde op igen.
Der er også kartofler i midten, men de er lidt vanskeligere at få fat i uden at forstyrre planten.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2015 kl. 8.56
Hej -og tak for svaret Lars Holt
I går har jeg høstet kartofler i een spand- nok til et måltid for to personer. De sidder dog i midten af spanden, så jeg må forsigtig rode mig frem til dem. Mine restkartofler, som er lagt ca. 5 cm nede i jorden og kun løbende er dækket med græsafklip har alle store toppe. Det bliver spændende at se om der også er kartofler under om nogle uger.
Ingeborg
Skrevet af: Mette Lund, 20. juni 2015 kl. 9.30
Jeg har ikke prøvet den potato-pot, men mon det ikke fungerer som, hvis man dyrker kartofler i bede? Der bliver kartoflerne hyppet, for at undgå grønne kartofler. Måske er det en ide næste gang ikke at fylde potten helt op med jord og så fylde på senere på sæsonen. Er det muligt?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2015 kl. 9.49
Det ændrer jo ikke at man kan finde kartofler i pottens midte. I brochurerne ser det jo som regel nemmere ud, idet kartoflerne ser ud til at være frit tilgængelige :-). Jeg var vist lidt for reklametroende. Tror også at min blanding af havejord og løs kompost er lidt for kompakt. Jeg har hyppet et par gange. Men hvis der er lige så mange kartofler i de andre 3 spande, er jeg godt tilfreds med eksperimentet! Må dog sige, at jeg er træt af at der ved vanding løber så meget vand ud forneden, selvom potterne ikke er tørre. Skal de stå i underskåle? Potterne er desværre også elsket af dræbersnegle.
Ingeborg
Ingeborg
Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juni 2015 kl. 9.51
Det er meningen, at potten skal fyldes helt med det samme, når man lægger kartoflerne, som lægges ca. midt i potten ca. 15 cm nede :)
Men hvis man høster mange hartofler, opstår der jo huller inde i potten, og så kan man fylde ny jord ind der. Eller i toppen, hvis jorden synker i potten.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartoffelpot