Forum

Kartofler ovenpå jorden med dække?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. maj 2015 kl. 18.13

Hej
Der hvor jeg nu har planlagt at lægge mine restkartofler, som er flotte og forspirede, kan jeg kun komme 10 cm ned i jorden på grund af rødder fra buske og træer. Kan jeg lægge dem - som jeg ville lægge blomsterløg og så løbende dække med græsafklip? Græsafklip har jeg masser af. Øverste jordlag ved disse kartofler ville være fin muldjord.
Ingeborg

Ps. Hvis det ikke går, er det jo måske også lige meget, for jeg har ikke andre steder jeg kan lægge disse kartofler. Måske kunne jeg spørge andre om de vil have dem (Aspargeskartofler).

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 16. maj 2015 kl. 18.20

Det tror jeg godt du kan, bare de bliver dækket godt og de nye ikke får direkte sol, så skal du nok få noget ud af det.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. maj 2015 kl. 18.51

Der er flere, der fortæller, at de dækker med græs eller halm, og ikke jord.
Jeg lader mit "overskud" ligge, og lægger dem så efterhånden som jeg graver de tidlige kartofler op.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 16. maj 2015 kl. 18.55

Åh, hvor jeg godt kan lide Ingeborg Hansens tankemåde: det, der kan gro skal ikke gå til spilde. Kan man ikke selv få glæde af det, så tilbyder man det til andre. Det bliver til dobbelt glæde. Held og lykke med kartoflerne.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. maj 2015 kl. 19.50

Prøv evt deljorden.dk

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 16. maj 2015 kl. 19.56

Bliverd et ikke svært at få kartoflerne op, hvis der er mange rødder? Men ud over det, så plant dem helt klart! Kartoflerne kan vel også bare gøde jorden, hvis du ikke kan få dem op? :)

Nyt svar til emnet »Kartofler ovenpå jorden med dække?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartofler ovenpå jorden med dække?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider