Forum

Heirloom tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. maj 2015 kl. 15.03

Har vi helt glemt de gode gamle tomatsorter som virkelig smager af tomat , som fx. sorten brandywine

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 19. maj 2015 kl. 16.26

Jeh har både yellow brandywine og red brandywine

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. maj 2015 kl. 16.32

Nej

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 19. maj 2015 kl. 21.44

Vi har også røde Brandywine i år. Jeg har satset og plantet halvdelen af dem ud i går. Det er vores første år med drivhus. Desuden har vi "Black Cherry" som vel også kan betegnes som en god gammel sort.

Sidste år havde vi "Moneymaker" på friland. Dem var jeg på ingen måde imponeret over. Da smagte som de billige blommetomater fra brugsen.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 19. maj 2015 kl. 21.49

Søren, med "friland", mener du da, at planten var plantet i havejorden eller mener du blot udendørs og i kapillærkasse?

Jeg husker Moneymaker, som rimelig i smagen, men meget modtagelig for skimmel på friland.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 20. maj 2015 kl. 8.05

Det tror jeg ikke......jeg har i hvert fald Saint Pierre, Bloody Butcher, Silvery Fir og Gardners Delight som alle skulle være Heirloom :-)

Så har jeg Yellow Currant, en gul cherry + en ribstomat - som vist ikke er....

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 20. maj 2015 kl. 8.31

Tom: På friland mener jeg udendørs i havejord. I mit tilfælde var det op ad en syd-vest vendt væg. Der var ikke problemer med skimmel.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. maj 2015 kl. 9.04

Jeg har Bloody Butcher, som er en meget tidlig og hårdfør busktomat (determinate) men det jeg er ude efter er oldemors tomatsorter ,(interminate) som kunne svære at dyrke da de var sårbare for diverse sygdomme og også noget lavtydende , det var før drivhuset blev hvermandseje , så det var på friland det foregik.

Nyt svar til emnet »Heirloom tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Heirloom tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider