Forum

Hvad kan den gule, aflange sommersquash bruges til

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Pedersen, 16. september 2004 kl. 12.16

Jeg har i år startet min køkkenhave op, b.la. har jeg sået sommer-squash (aflange gule squash). I alle de opskrifter jeg har fundet står der bare squash, men er den gule sommersquash lige så god i kager m.m. som vintersquashen?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 17. september 2004 kl. 7.22

Ja

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 17. september 2004 kl. 19.48

Hej Ole Nielsen

Jeg er nu ikke så sikker på, at du har ret.

For sommersquash er som regel mere vandholdige end vintersquash, og derfor kommer opskrifter efter vægt ikke til at passe. (bl.a. egen erfaring)

Det er formentlig derfor, at pumpkin-pie og andre opskrifter anbefaler hokkaido og græskar fremfor squash.

For som væde i kager foretrækker man som regel fløde frem for vand, samt at få den fulde mængde tørstof af grønsagen, som opskriften indikerer.

Man kan halvere squashene og bage/tørre dem i ovnen en time eller mere, så kan de gøre det ud for græskar – og man vil opdage vandtabet.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 17. september 2004 kl. 22.29

Hejsa.

I de opskrifter hvor der bare står "squash" og intet andet har jeg altid og med godt resultat brugt alm sommersquash både de grønne og de gule.

MVH
Karin Petersen

Nyt svar til emnet »Hvad kan den gule, aflange sommersquash bruges til«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad kan den gule, aflange sommersquash bruges til

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider