Forum

Hvidløg og Jordskokker

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 17. september 2004 kl. 11.37

Er der nogen der er så venlig at fortælle mig (lige blevet haveejer) hvornår jeg skal sætte/lægge Jordskokker og Hvidløg – er det nu eller?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 17. september 2004 kl. 14.08

Jordskokker har jeg ingen erfaring med, men hvidløg sætter jeg på dette tidspunkt med godt resultat.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Dahlin, 17. september 2004 kl. 15.53

Så vidt jeg ved, kan man sætte jordskokker når som helst, og de breder sig i øvrigt som ukrudt.

vh Bodil witt dahlin

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditlev, 20. september 2004 kl. 11.46

Hejsa,

Jeg er enig med Bodil, med hensyn til jordskokkers evne til at vokse, og vil lige tilføje at de er utrolig nemme at have med at gøre. Man graver dem ned (jeg gjorde det først i marts måned) og efter man har glemt alt om dem, så skyder der pludselig nogle høje stængler op af jorden. Man mindes da atter sine jordskokker og tænker på dejlig suppe i en mørk og kold tid.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Arup, 20. september 2004 kl. 17.58

Vedr. hvidløg:
For et par år siden havde Praktisk Økologi en artikel om hvidløg, som angav tidspunktet for plantning til 6 uger før forventet frost. Det er jo så et godt spørgsmål, hvornår den for alvor kommer, men de rådede til midt i oktober – og det er vi gået efter med glimrende resultat. De tages op mellem 10. og 20. juli. Hvis man venter for længe begynder løget at dele sig på ny, og ofte også at sætte etageløg midt på stænglen.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 20. september 2004 kl. 23.58

Et tak til jer alle for råd og interesse.

Jeg har sat løgene og jordskokkerne idag, jeg skulle måske ha' ventet et par uger men jeg læser jeres svar som – "det er ikke så vigtigt lige hvornår" – og jeg kunne bare ikke styre mig længere ;)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne, 15. november 2004 kl. 16.29

Svar ang. jordskokker.

Når man bruger dem i løbet af efterår / vinter, tager man en af de mange rødder og lægger ned igen efter hver gang man har taget en portion op. Sæt evt. en lille pind i jorden, der hvor du har lagt en ny rod.

Nyt svar til emnet »Hvidløg og Jordskokker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvidløg og Jordskokker

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider