Forum

Opsætning af bionet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 9. juni 2015 kl. 17.49

Nu har jeg endelig fået mit bionet, har fået sat elektrikerrør i pæne buer over mit højbed- men.. Hvordan hulen får jeg fæstnet nettet, så det ikke flyver ved første lille sommerbrise? Nogen gode ideer?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Børge Pedersen, 9. juli 2015 kl. 15.52

Læg brædder eller sandsække/-poser over kanten. Det virker fint på mine overdækninger af Pe-folie og fiberdug, og du har ved et højbed næppe plads til tagsten, som jeg også bruger.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2015 kl. 17.37

Man kan få pløkker til ukrudtsdug, og de fungerer fint :)

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 9. juli 2015 kl. 17.51

Min kone, Lone, foreslår mig at sy en løbegang i siderne, så der kan sættes et vandrør fast. Hun synes at stenene ligger i vejen.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 9. juli 2015 kl. 18.31

Jeg har købt sådan nogen beslag hos et svensk firma der hedder
Rattviksknuten - de passer lige på elektrikerrør.
Jeg ved ikke om man må lægge links op, men jeg nu satser jeg :-)
www.rattviksknuten-massan.com/knuten.html
Det fungerer rigtig godt.

/Helle

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2015 kl. 18.43

Du må lægge alle de links, du har lyst til - bare ikke for egen forretning :)

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 9. juli 2015 kl. 21.23

tak for svar Anja :-) Jeg var ikke sikker på om jeg måtte lægge links op til forhandlere der ikke har købt annoncer her på siden.
/Helle

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 9. juli 2015 kl. 23.55

Så vidt jeg kan læse den svenske tekst er knuderne til at samle rørene - ikke til at hæfte bionettet.
Hvis ikke min kones forslag virker, må det være muligt at hæfte bionettet på højbedsrammen - evt. med en monteret liste.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. juli 2015 kl. 9.55

Ja de der "knuderne" er det vi kalder fittings , T stykker ,vinkler , krydsstykker og muffer som fås korte og lange , og intet af det kan bruges til fastgørelse af nettet til jorden.
De elektrikerrør du bruger er 5/8 tomme/16 mm , hvis du køber 3/4 tomme/20 mm elektrikerrør og saver dem til i passende længder og graver/banker dem ned i jorden så de passer til bionetet , så er det bare at placere bionetet i dem , da 16mm rør passer ned i 20mm rør. de fås både som plast og galvaniseret jernrør...........

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 10. juli 2015 kl. 11.52

Det er rigtigt at "knuderne" er til at samle rørene men de små klips i nederste højre hjørne på billedet er til at hæfte nettet med, og det virker fint.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 10. juli 2015 kl. 11.53

ja ok, så tog den et stort billede med - det er de der små klips som er i nederste højre hjørne af det øverste billede.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 11. juli 2015 kl. 21.33

Det er smart med en løbegang.
Men det mest enkle er en lægte på hver side i dugens længde, som hæftes på med en almindelig hæftemaskine.
Til efteråret kan dugen tages af med lidt forsigtighed og pakkes væk og bruges i adskillige år.

Nyt svar til emnet »Opsætning af bionet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Opsætning af bionet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider