Forum

Ingen blomstring på mine honningbær?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2015 kl. 13.57

Jeg har to buske, som er 3 år gamle, og de plejer at give en ok høst, men i år har der slet ikke været blomster på nogen af dem...

Er det et almindeligt fænomen i år, eller hvad kan årsagen være?

De er ikke blevet flyttet eller forstyrret på anden vis.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 13. juni 2015 kl. 14.29

Jeg har 3 af forskellige sorter. De har blomstret som normalt.

Kan de have haft det for tørt sidste år?
Jeg har en fornemmelse af at de er ret følsomme overfor det.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2015 kl. 16.12

det vil jeg ikke mene... Jeg vandede dem pænt meget, da det jo var en tør sommer - og jeg vander igennem :)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. juni 2015 kl. 17.33

jeg har indkøbt 2 buske som hver har blomstret og der kommer også lidt bær på. Jeg har ikke et bud på hvorfor dine ikke blomstre. Mine har har både stået tørt længe i potten og på nordsiden af huset og alligevel klaret sig .
måske skulle de have være udsat for tørke sidste år hvor de dannende anlæģgene til knopperne, at de ikke blomster i år. Det er kun et gæt .

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2015 kl. 19.05

Så er der to ens gæt - og som jeg skrev, er det ikke det, der er galt :)

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. juni 2015 kl. 11.46

Helt generelt kunne man godt ønske sig lidt bedre og uafhængig dyrkningsvejledning til honningbær.De lider lidt under at være så ny en afgrøde i dansk sammenhæng.

Udfra almindelig planteviden er jeg ret sikker på du skal søge forklaringen sidste sommer selvom det så ikke er tørke. De skulle jo kunne tåle frost, så det kan vi også udelukke.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 14. juni 2015 kl. 12.32

vi kan sikkert også udelukke svampeangreb af enhver tænkelige art . At det skulle have indflydelse er nok ikke tilfælde for så ville flere have haft det
Lone Brems skrev på et tidspunkt om blåbær , at hvis de manglede vand at de så ikke satte blomster anlæg . I dit tilfælde er det ikke vand men måske at de har haft det for godt, at de har fået for meget gødni ng og de har vokset i stedet for at sætte blomster . Det er oģså en mulighed men det skulle være mærkelig at den ikke satte nøgle stykker alligevel .

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juni 2015 kl. 17.40

Jeg har ikke gødet dem - de står i almindelig, god havejord :)

Jeg må jo bare krydse fingre for, at de opfører sig bedre til næste år!

De ser fuldstændigt fine og sunde ud og har ikke haft underlige blade eller noget som helst andet synligt... Måske flytter jeg dem og ser, om det gør en forskel.

Nyt svar til emnet »Ingen blomstring på mine honningbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ingen blomstring på mine honningbær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider