Forum

Kartoffelpot med aspargeskartofler

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. juni 2015 kl. 15.28

Der er kartofler under toppene men kartoflerne sidder klods op ad spandens væg, så de får lidt skrammer hver gang jeg ikke kan styre min nysgerrighed. Jeg plantede dem i en let og luftig havejord , hvor ca. Halvdelen var næsten helt omsat kompost. Nu virker jorden ligesom lidt for kompakt. Jeg overvejer at plante klumpen ud på frland. Næste år vil jeg bruge noget andet jord.
Mine rest læggekartofler blev lagt med ca 6-8 cm jord over og herefter dækket med græsafklip 1 gang om ugen. Der er fine toppe på dem nu, så jeg fortsætter med græsafklippet. Jeg er meget spændt på om der kommer kartofler under disse toppe. Hvornår er det tid til at kigge efter?
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. juni 2015 kl. 17.53

Du skal regne med 60 dage fra du har lagt en godt forspiret kartoffel, til du kan starte høsten. Det virkede blot ikke på de tidlige kartofler i år, lagt 6. marts. Der gik 90 dage inden der var kartofler under.
Nogle sorter kan høstes, når de blomstrer.
Men som i potterne, kan du forsigtigt lette planten og føle om kartoflerne har en passende størrelse - men tidligst efter 60 dage.

Nyt svar til emnet »Kartoffelpot med aspargeskartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartoffelpot med aspargeskartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider