Forum

Kræger opskrift

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Andresen, 14. juni 2015 kl. 21.23

Jeg plukker Kræger når de er fuldt modne, prikker dem med et sæt knappenåle sat i en skive kork prop, sætter dem hele på snaps, lader dem trække 4 mdr. hælder snapsen fra og lader Krægerne blive i Glasset, koger en sukkerlage som til syltede blommer og hælder over så Krægerne er dækket, lad trække et par uger, jeg har nu de fineste syltede blommer til kød og især vildt retter, er blommerne spist sier jeg lagen og tilsætter lidt Snaps og har nu en meget fin dessert og kaffe likør. Laves der kun Snaps, bruges krægen der er stenet ud, til marmelade til Æbleskiver, lad stenene trække med, de er nemme at pille fra.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Christensen, 14. juni 2015 kl. 21.41

Tak for en dejlig opskrift. Vi har vilde kræger her i området, jeg har tidligere syltet dem efter en ældgammel opskrift fra Den grønne syltebog

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. juni 2015 kl. 1.04

Okay!
Jeg har selv krægeblommer i haven. Men jeg vil nok bruge vodka og håbe det ligner Slivovitsj... (blommebrændevin)

Mvh
Tine- syltede blommer kan jeg ikke lide

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Mougaard, 22. juni 2015 kl. 18.46

Hej Hans
Det er en spændende opskrift. Jeg er ve at lave et hæfte med anvendelse af kræger og vil gerne bruge din opskrift.

Vil du sende en privat besked til mig.

Nyt svar til emnet »Kræger opskrift«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kræger opskrift

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider