Skrevet af: Tove T., 21. juni 2015 kl. 21.30
Jeg satte i efteråret en masse dejlige hvidløg i mine højbede. De er nu så vidt, at de så småt begynder at gå i stok.... de er store og fine, når jeg tjekker.... I bøgerne står der, at man høster hvidløg i juli... men måske er der nogen af jer, der ved om de må gå i stok... eller om tiden er inde til at høste og tørre? Venligst Tove
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. juni 2015 kl. 21.51
Det er helt normalt, at slangehvidløg sætter en blomsterstængel, og det betyder ikke, at de er høstklar endnu.
De begynder først at svulme under jorden nu, og jeg høster, når der kun er 4 grønne blade tilbage.
Prøv at søge på "høst af hvidløg" her på siden, så får du en noget mere grundig forklaring :)
Skrevet af: Tove T., 21. juni 2015 kl. 22.21
Tak Anja.
Mine hvidløg er fra Netto. De begyndte at spire og jeg satte dem i efteråret. Jeg er ikke klar over om det drejer sig om slangehvidløg eller "bare" hvidløg. Kan du gøre mig klogere på forskellen... hvis der er en??
Vh. Tove
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juni 2015 kl. 7.43
Prøv at søge her på siden - der ligger nogle artikler, der giver en betydeligt bedre forklaring, end jeg kan :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvidløg.