Skrevet af: Mie U., 27. juni 2015 kl. 12.41
Der er kommet nærmest en invasion af dette grønne ukrudt mellem mine jordbær rækker.
Hvad er det?
Er der nogen løsning for at komme af med det end meget grundig lugning?
Skrevet af: Theresa B., 27. juni 2015 kl. 15.46
Jeg kan ikke sige hvad det er, men generelt er der ikke andre måder at komme af med ukrudt på end lugning, med mindre selvfølgelig at du vil sprøjte gift så de dør.
Skrevet af: Claus K Madsen, 27. juni 2015 kl. 16.27
Selv hvis man havde lyst, så har haveejeren ikke nogle midler til rådighed som kan fjerne ukrudt mellem jordbær uden at skade jordbærplanterne. Det skulle da lige være roundup stiften, men man kan jo lige så godt rive dem op hvis man skal rundt til hver enkelt på den måde.
Jeg kan ikke se hvad det er på fotoet, men det ligner da umiddelbart noget en hakke kan gøre kål på.
Har du flere 100 m2 jordbær siden det er et problem at luge?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juni 2015 kl. 18.13
Jeg har også lige luget den slags ukrudt væk fra mit fortov og rendestenen. Jeg har anset det som en slags mos. Pyha, det har jo mange frø! Kunne desværre ikke finde billeder af det for at bestemme arten og om det i det hele taget er mos.
Ingeborg
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 27. juni 2015 kl. 21.17
Det er en Firling i nellikefamilien.
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad er dette for noget ukrudt?