Skrevet af: K. Langgaard, 2. juli 2015 kl. 21.01
Jeg har jorbær i en meget stor krukke. Bærrene hænger ud iver kanten og er ikke i berøring med jorden. Nogle flyvende insekter (størrelse som store myg) holder indimellem fest og graver huller ind i bærrene. Hvem er det der gør det?
Vi Karin
Skrevet af: Lis P., 3. juli 2015 kl. 7.04
Det kan være bænkebidere, jeg har også huller i nogle af mine jordbær og der sad der en bænkebider og hyggede sig.
Skrevet af: K. Langgaard, 3. juli 2015 kl. 9.07
Tak lis, det tror jeg det er. Vh Karin
Skrevet af: Claus K Madsen, 3. juli 2015 kl. 12.53
Hvis kandidaterne alligevel ikke er indskrænket til myggelignede insekter, så vil jeg foreslå nøgensnegle.
De gnaver ofte huller af 5-10mm diameter, varierende dybde og rund bund. Det burde være muligt at fange en på fersk gerning.
Skrevet af: K. Langgaard, 5. juli 2015 kl. 20.59
Krukke stor tæt på et bed med studenternelliker.iweekenden harjeg rykkede. Et par meter væk og Alle jordbær er intakte nu. Set andet vigtigste. Kh kl
Skrevet af: Ann Jensen, 7. juli 2015 kl. 13.55
Det kan også være snegle - vi har højbede og jeg ser helt små sorte snegle på ca. 1 cm i bærrene. Vi har også jordbær i kanten af haven og der sidder der snegle med sneglehuse på.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvem udhuler mine jorbær?