Forum

Hvem udhuler mine jorbær?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 2. juli 2015 kl. 21.01

Jeg har jorbær i en meget stor krukke. Bærrene hænger ud iver kanten og er ikke i berøring med jorden. Nogle flyvende insekter (størrelse som store myg) holder indimellem fest og graver huller ind i bærrene. Hvem er det der gør det?
Vi Karin

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. juli 2015 kl. 7.04

Det kan være bænkebidere, jeg har også huller i nogle af mine jordbær og der sad der en bænkebider og hyggede sig.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 3. juli 2015 kl. 9.07

Tak lis, det tror jeg det er. Vh Karin

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 3. juli 2015 kl. 12.53

Hvis kandidaterne alligevel ikke er indskrænket til myggelignede insekter, så vil jeg foreslå nøgensnegle.
De gnaver ofte huller af 5-10mm diameter, varierende dybde og rund bund. Det burde være muligt at fange en på fersk gerning.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 5. juli 2015 kl. 20.59

Krukke stor tæt på et bed med studenternelliker.iweekenden harjeg rykkede. Et par meter væk og Alle jordbær er intakte nu. Set andet vigtigste. Kh kl

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ann Jensen, 7. juli 2015 kl. 13.55

Det kan også være snegle - vi har højbede og jeg ser helt små sorte snegle på ca. 1 cm i bærrene. Vi har også jordbær i kanten af haven og der sidder der snegle med sneglehuse på.

Nyt svar til emnet »Hvem udhuler mine jorbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvem udhuler mine jorbær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider