Forum

Tid til høst af hvidløg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: John Pedersen, 7. juli 2015 kl. 20.10

Forventer jeg vil høste mine i næste weekend, men hvad syntes i derude, er det for tidligt ?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 7. juli 2015 kl. 20.35

Jeg er begyndt at høste. De er ret fine nu og vil gerne nå at så lidt ekstra bønner, ærter mv

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 8. juli 2015 kl. 7.22

Jeg høstede mine i går og de mindede meget om dine, så tror roligt du kan høste dem.

Min hænger til tørre under udhænget og her får de lov at hænge den næste måneds tid.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ann Jensen, 8. juli 2015 kl. 13.02

De ser fine ud - vi høstede vores i sidste uge - og de smagte fantastisk i en lækkert tomatsauce i går aftes.

Resten hænger til tørre i en cykelkurv :-)

Du kan jo prøve at hive en op, og se hvordan den ser ud

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 8. juli 2015 kl. 14.02

Det er af hensyn til vinterhårdførheden, at man skal finde det rigtige tidspunkt for høst af hvidløg.
Løg, der skal bruge umiddelbart, skal blot være store nok. Derfor er der mange, der bruger af hvidløgene løbende, indtil resten bliver høstet.
Høst til overvintring sker, når de yderste blade visner ned.
Hvis man venter for længe, vil der ikke være blade tilbage til at beskytte løgene - men de kan stadig spises uden særlig lang opbevaring.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. juli 2015 kl. 22.41

Som altid ligger der en god artikel her på siden: www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/loeg_og_porrer/714.html

Nyt svar til emnet »Tid til høst af hvidløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tid til høst af hvidløg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider