Forum

Små hvide orm i kirsebær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingrid Jensen, 3. august 2015 kl. 11.07

jeg havde små hvide orm i mine kirsebær og lod være med at spise dem, men der er så mange og nu er kirsebærrene helt sorte og meget store og modne, så jeg plukkede nogle alligevel og opdagede at ormene ikke var der mere. Så nu har jeg plukket og kogt sød saft af dem, men kan man undgå at der kommer orm og skader de.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 3. august 2015 kl. 12.25

Det er helt sikkert larver - ikke orm - i kirsebærrene. Og ja, så forsvinder de jo, når larven er blevet voksen - i dette tilfælde en flue.

Kan ikke beskrive det bedre end Søren Ryge: politiken.dk/forbrugogliv/boligogdesign/bolighaven/boligsporgsmaal/ECE272398/soeren-ryge-om-orm-i-kirsebaer/

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. august 2015 kl. 12.32

De er ikke giftige, men appetitlige er de ikke til frisk brug.
Men til saft, syltetøj mm bør det ikke være noget problem.
Det giver proteiner!

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Wiebking, 21. juli 2020 kl. 19.00

Dette link i henviser til, kan man desværre ikke læse indlægget uden at købe retten hos Politikken. Er det muligt at få hele indlægget lagt ind her ?
På forhånd tak
Jette Wiebking

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juli 2020 kl. 21.16

Prøv om ikke du kan finde svaret på hjemmesiden plante-doktor.dk, hvor Magnus Gammelgård ofte har skrevet om de almindelige plantesygdomme vi støder på.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. juli 2020 kl. 12.26

Slettet af administrator 31. juli 2020 kl. 14.02.

Nyt svar til emnet »Små hvide orm i kirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Små hvide orm i kirsebær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider