Skrevet af: Michael R., 15. august 2015 kl. 13.29
Jeg har høstet nogle kinesiske hvidløg, som har en hård stængel. I toppen sidder et lillebitte hvidløg som tilsyneladende er et komplet hvidløg, men blot meget lille. Spørgsmålet er om jeg kan sætte hele dette løg og forvente at det vil vokse til fuld størrelse? Eller vil hvert fed udvikle sig til et nyt hvidløg?
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2015 kl. 14.04
Prøv at se dokumentet her - der står præcist, hvad du kan gøre med de små topløg :)
www.froesamlerne.dk/sites/default/files/Estisk_R%C3%B8d_topl%C3%B8g-vaarsaaning_1.pdf
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2015 kl. 14.06
Og så vil jeg lige tilføje, at hvis du vil lave "rigtige" hvidløg af dem, skal de sættes i jorden igen om efteråret. Så danner de fine, store hvidløg den følgende sommer :)
Man kan også sætte de enkelte topløg om efteråret og være heldig at nogle af dem har delt sig den følgende sommer, men de fleste vil være ret små.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 15. august 2015 kl. 20.30
Michael spis du hellere de små topløg, de smager fint. Og sæt så hellere nogle store fed af "bundløget", så er der store hvidløg igen til næste års høst.
Skrevet af: Holger Pedersen, 17. august 2015 kl. 0.10
Hej Michael.
På denne adresse i havenyt, kan du læse alt om hvidløg:
www.havenyt.dk/soeg/?q=hvidl%F8g&g=artikler
Du kan selv sætte de små topløg i jorden (enkeltvis), som du også satte dem du har nu, så vil de blive til store hvidløg senere.
mvh
Holger Pedersen
3600 Fr.sund
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan man sætte hele hvidløgets topløg?