Forum

Skalotteløg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 28. oktober 2004 kl. 23.10

Jeg har lige læst Lars Hansens svar af 28 april d.å. – "... Jeg plejer at sætte mine skalotteløg i oktober og dække dem vinteren over med fiberdug, det giver tidlig vækst og store løg..."
Jeg kunne godt tænke mig at gøre forsøget her sidst i oktober, eller – har du/I nogen erfaring omkring dette vil jeg meget gerne høre jeres kommentar.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 31. oktober 2004 kl. 17.36

Når man skal have efterårssatte løg til at lykkes ved sætning i efteråret, handler det om, at de skal nå at sætte rødder inden vinter. De stikløg, som man sætter i efteråret sættes fra 10. september og nogle uger frem. Hvis det milde vejr fortsætter, skulle det jo kunne nås at få dem til at danne rødder. Jeg ville nok ikke satse alle mine sætteløg på det – selv om man jo for en ret billig penge kan købe nogle ny til foråret.

Jeg har aldrig prøvet at sætte skalotteløg i efteråret, men det kunne jo være fristende lige at prøve en række.

Jeg har et år glemt at tage en række skalotteløg op, og de overvintrede fint, og jeg brugte toppen som tidlig "purløg" i februar–marts.

Nyt svar til emnet »Skalotteløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Skalotteløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider