Skrevet af: Anna L. T., 20. april 2016 kl. 21.57
Hej :)
Underlig overskrift- men det jeg vil høre er, om der findes en metode til at sammenføje det tynde fiberdug man kan bruge over fx kål- det der tillader sol og vand at trænge igennem, men holder sommerfuglene ude? Jeg vil nemlig bruge det til mit kål i år, men det jeg har er lidt for smalt, kan man på en eller anden måde sætte flere baner sammen, findes der mon et smart trick?
mvh
Skrevet af: Anonym bruger, 20. april 2016 kl. 22.06
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anna L. T., 20. april 2016 kl. 22.08
Ja, det kunne da måske være et forsøg værd... ved ikke om det ville kunne hole til det uden at blive revet i stykker, men kan da prøve :) Så skal jeg bare finde en symaskine.... :D
Skrevet af: Tilde P., 21. april 2016 kl. 0.52
Glem syning og symaskine. Lav et overlæg på et par cm, og lim banerne sammen med klar vådrumssilicone, tekstillim e.l..
Skrevet af: Tom Andersen, 21. april 2016 kl. 7.22
Jeg har syet kanaler til buer i insektnet / bionet, som er det du skal bruge til dine kålplanter. Bruger du fiberdug får du problemer med råd, der er ikke ventilation nok.
Kanalerne blev syet på en gammel håndbetjent symaskine (Husquarna) uden problemer. Og jeg er elendig til at sy...
Skrevet af: James F., 21. april 2016 kl. 8.02
Jeg fik min kæreste til at sy fiberdugen sammen for mig sidste år. Syningen holder fint! - Men selve dugen var den billige fra Silvan og ved den mindste kant eller samling fra teltstængerne, blev der slidt hul i løbet af et par uger :(
Skrevet af: Anna L. T., 21. april 2016 kl. 8.50
Æv, havde ellers læst flere steder om folk der bruger fiberdug til kål bedene og at det kan bruges bare det har en god afstand til planterne, dvs ikke ligger ned over dem.
Jeg har nemlig ikke råd til bionet- har godt kigget på det, det er jo en del pænere end fiberdug, men jeg har ganske simpelthen ikke råd.
Skrevet af: Anonym bruger, 21. april 2016 kl. 9.23
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Charlotte Christiansen, 30. juni 2016 kl. 6.24
Det er nok lidt sent, men hvad med gaffatape ?
Skrevet af: Lene Skelmose, 1. juli 2016 kl. 9.23
Jeg har brugt almindelig billig tyl. Syet sammen på maskine så det bliver ca 3 m bredt - kan jo også ries sammen, behøver ikke være skønsyning. Billigt. Holder 2-3 år - så mørner det - men ganske effektivt - hvis man da ikke lige kommer for tæt på med ukrudtsbrænderen :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan fiberdug sammenføjes?