Skrevet af: Mogens; E., 22. april 2016 kl. 20.18
Jeg har et lille surbundsbed med blåbær, som giver en god høst hvert år. Sidste år lagde jeg en hel del krokusløg i bedet, og det var et flot syn medens de blomstrede. Men krokusløg danner mange sideløg, så det var nok ikke helt vel ovevejet.
Vil løgene efterhånden tage næring og vand fra mine blåbær.
Skrevet af: Anonym bruger, 22. april 2016 kl. 21.26
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2016 kl. 7.23
De vil blive skravlede uden næring, men jeg vil da tro, at hvis du gøder blåbærrene, kan det sagtens lade sig gøre :)
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. april 2016 kl. 7.33
giv dem lidt svovlsur ammoniak det vil være godt for blåbærrene og det sure vil måske bremse krokusserne lidt
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 23. april 2016 kl. 8.20
Der er ingen problemer i at have krokus under blåbærrene, hvis blåbærrene bliver gødet i forhold til det der fjernes i form af bær. Får toppen fra krokus lov at blive i bedet hviler de stort set i sig selv.
Skrevet af: Mogens; E., 23. april 2016 kl. 9.11
Grevinden ville ellers have løgene fjernet for at bevare den gode høst af bær. Tak for jeres kompetente svar, dem følger jeg. Så må vi se til høst om der er nogen forskel, ellers henviser jeg til jer.
Skrevet af: A.K. Rasmussen, 23. april 2016 kl. 15.48
Spændende tråd... :-)
Jeg har også blåbærbed med Tyttebær i bunden. Hvad ville ellers egne sig som løgplanter (udover vibeæg som jeg har så rigeligt af andetsteds)? Bruger I rhododendrongødning til blåbær?
Venlig hilsen
Anders
Skrevet af: A.K. Rasmussen, 23. april 2016 kl. 15.49
Flot forårsbillede i øvrigt Mogens:-)
Skrevet af: Mogens; E., 23. april 2016 kl. 19.58
Jeg bruger en lille smule Rhododendron gødning i maj måned.
Sidste forår var der masser af små bær på planterne, men meget få blade (se foto). Bladene kom meget senere og høsten blev rigtig god.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blåbær.