Skrevet af: Sabine Karstensen, 13. maj 2016 kl. 7.50
Hjælp ! Min chiliplante ser ikke godt ud, den hænger med alle blade - se billede.
Den hang lidt i går eftermiddags, men jeg tænkte den nok bare havde fået det for varmt. Den står i min stue (jeg lufter ud midt på dagen).
Men her til morgen der hænger den bare endnu mere !
Jorden virker ikke tør, så den mangler ikke vand
Jeg kan ikke observere nogen dyr (spindemider eller lign) på eller omkring den
Så hvad er der så galt ?
Og kan den reddes ?
Skrevet af: Tom Andersen, 13. maj 2016 kl. 8.52
Er pottejorden våd i bunden?
Skrevet af: Sabine Karstensen, 13. maj 2016 kl. 9.31
ja det er den. Der er holder i bunden af potten og en underskål under, hvor i der står lidt vand fra sidste vanding
Skrevet af: Tom Andersen, 13. maj 2016 kl. 14.43
Prøv at tage rodklumpen ud af potten og tjek om rødderne er friske eller rådne. Måske overvander du?
Skrevet af: Sabine Karstensen, 13. maj 2016 kl. 21.25
Opdatering på chili plante: her til aften så planten endnu værre ud så i et forsøg på at redde den tog jeg den op af potten. Jorden og rødderne var ikke for våde så det skyldes ikke overvanding, hvilket jeg også har været meget opmærksom på ikke at gøre. Men jorden i potten var virkelig varm ! Så jeg tror simpelthen den har haft det for varmt. Potten var lige til den lille side - måske var det derfor den blev så overophedet ?
Nu har jeg sat den i en størrere potte og håber den kan reddes - please please
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hjælp søges til chiliplante