Forum

Ranglet broccoli

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 25. maj 2016 kl. 18.11

Hej alle
Til trods for mine broccoli har stået i vindue med sol hele dagen er de blevet lidt ranglede.
Når de skal plantes ud, kan jeg så plante dem dybere ligesom tomat, majs osv?
Eller er det bare at binde dem op?

Vh
Jakob

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Pedersen, 25. maj 2016 kl. 19.53

I et af seneste sæsons afsnit af Bonderøven var han på besøg ved Årstiderne. Her blev der sagt at man godt kan plante kål dybt ligesom tomatplanter. Jeg har forsøgt det med mine spidskål i år.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 25. maj 2016 kl. 20.19

Super
Det prøver jeg :-)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. maj 2016 kl. 21.44

Jakob, jeg tror ikke at dine broccoli er blevet lange på trods af den solbeskinnede vindueskarm, men på grund af den.
Selvom vi måske synes, at der kommer masser af lys indad et vindue, så er det i foråret ikke nok til at balancere med den høje temperatur, der også tit er. Derfor række planterne sig efter mere lys og bliver lange.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 27. maj 2016 kl. 23.33

Du har helt sikkert ret Vibeke.. Men plantede dem først i slutningen af april, så der burde næsten være nok sol...

Så i øvrigt brugsen solgte forskellige slags kål, og mange af dem havde samme "problem"

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. maj 2016 kl. 0.50

Det er netop varmen, der hiver dem i vejret - det er rigeligt varmt for kålplanter at stå inde i et vindue :)

De har det meget bedre og bliver pænere af at komme uden for at stå.

Nyt svar til emnet »Ranglet broccoli«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ranglet broccoli

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider