Skrevet af: Alan H., 27. maj 2016 kl. 20.39
Hej Alle,
Jeg har et problem med en kat som synes min højbed skal bruges som en kattebakke! Har nogen nogen god tips til at hold katten væk?
Det har gravet op alle mine frøer og det er også et store problem fordi mine børn er meget unge og nyde at hjælpe med havearbejde.
Håber i kan hjælpe!
På forhånd tak!
Skrevet af: Gartner Duun, 27. maj 2016 kl. 22.29
Der er været nogle lange tråde herinde med en masse gode til mindre gode råde . Så længe vi skulle holde os inde for lovens rammer . For det er et problem. Et stort problem og også jeg er plaget af det . Jeg har lige læst et godt råd som jeg vil skynde mig at give videre
Vand, sprøjt vand på katten eller kattene. Katten lider ikke overlast bliver allerhøjst forskrækket og løber sin vej . Det skulle holde den væk .
Dog skal jeg lige advare og sige at trickset ikke skal bruges hvis katten ligger på kølerhjælmen for så kan katte godt finde på og trække sine kløer og dermed ridse kølerhjælmen. Jo det stod i artikel.
Skrevet af: Anonym bruger, 27. maj 2016 kl. 23.29
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 27. maj 2016 kl. 23.30
Skrevet af: Alan H., 27. maj 2016 kl. 23.51
Det lyder som en god løsning til problemen!
Bevægelses sprinkler er på min indkøbs list!
Tak for hjælpen! :)
Skrevet af: Anonym bruger, 28. maj 2016 kl. 0.12
Skrevet af: Anders Frederiksen, 28. maj 2016 kl. 7.37
Som Søren skriver skal man holde sig inden forlovens rammer, det kan der slet ikke være tvivl om.
På den anden side kan man sige at hvis kattens ejer gjorde det samme ville der være meget mindre at snakke om.
Hilsen Anders
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. maj 2016 kl. 8.24
her lægger vi fuglenet over pallerammerne indtil afgrøden er så stor at kattene ikke synes der er bar jord nok til at skide i , kattene må gerne være her da de faktisk holder solsortene væk fra at rode i surbundsbedene med sjældnere planter
Skrevet af: Gartner Duun, 28. maj 2016 kl. 12.47
Artiklen lagde op til at man tog en snak med ejeren af katten men jeg har lidt svært ved at se mig selv gå rundt her i villakvarteret og banke på fremmende folks døre og begynde og skælde ud . Måske vil jeg få lidt sympati eller også et beskidt svar . Katten derimod vil ikke ændre adfærd .
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. maj 2016 kl. 13.53
Desværre aner mange jo ikke, hvem af naboerne der ejer katten.....hvis man overhovedet kan eje en kat, for den er jo sin egen!
Jeg er ambivalent i forhold til nabokatte i min have, for de er jo ikke helt unyttige.
Ingeborg
Skrevet af: Helle M., 28. maj 2016 kl. 15.52
Når jeg har sået eller plantet i min højbede, lægger jeg bambus stokke på tværs med ca 20 cm. imellem. De ligger bare løst hen over kanterne og det holder både duer og katte væk. Billigt og simpelt, og bambusstokkene kan så bruges til tomater og bønner senere på sæsonen. Det er min erfaring at katte ikke går i bedene når der først er afgrøder.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. maj 2016 kl. 17.09
Jeg gemmer afklip fra vores store kristjørn strategiske steder, som kattene holder af. Grangrene kan også gøre det.Det pynter jo ikke, men hos os er der herlige kattetoiletter langs husets sokkel indtil planterne har godt fat igen.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kat i køkkenhaven