Forum

Tomater på friland – hvornår?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 28. maj 2016 kl. 15.58

Hvornår er det tid til t plnte Frilandstomaterne ud?
Jeg har dels nogen som ska stå i store krukker, og nogen som skal direkte i jorden.
De er afhærdet i den forstand at de har stået ude hver dag i over en uge, men har stået i uopvarmet havestue om natten. Jeg har så taget dem ind senere og senere hver dag. Jeg tænker at dem der skal i krukker godt kan komme ud nu,men hvad med dem der skal direkte i jorden? Min jord er omkring 13 grader, men det er ikke målt om natten.
/Helle

1 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 28. maj 2016 kl. 16.43

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 28. maj 2016 kl. 16.46

Jeg begyndte at træne mibe frilandstomater i at stå ude om dagen og inde om natten for ca. 3 uger siden. Den srneste uge eller lidt mere, har jeg ikke gidet tage dem ind om natten og i dag har jeg plantet dem ud i det bed de skal stå i. Samt en enkelt bajaja i en krukke.

Dog er de andre sorter jeg går efter mere kuldetolerante end de fleste. Fra stupice over glacier til siberian, som skulle være meget kulde tolerant og som klart også er de største planter.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 28. maj 2016 kl. 16.49

OK - tak for svar.
Jeg tror de ryger i jorden i morgen. Jeg bor i Ballerup, hvor vi ikke har haft regn i 14 dage, så jorden skal nok lige grundvandes i aften, så den ikke er knastør og iskold når jeg planter.

Nyt svar til emnet »Tomater på friland – hvornår?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tomater på friland – hvornår?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider