Skrevet af: Annette Lundgaard, 26. juli 2016 kl. 19.43
Jeg ærgrer mig en del. Jeg får ingen hindbær i år, desværre. Jeg kom vist nok til at klippe hindbærrisene ned i foråret...
Hvad gør jeg mon så til efteråret? Skal jeg klippe de grene ned,der slet ikke har båret frugt?
Skrevet af: Ayoe B. P., 26. juli 2016 kl. 20.03
Så vidt jeg har forstået det, så er der 2 typer af hindbær. Den ene type giver kun på sidste års skud (og her klipper man kun de gennemvisnede som har båret frugt samme sommer).
Den anden type giver bær om efteråret, på årets nye skud. Begge dele skal normalt klippes om efteråret eller først på vinteren, når de har tabt bladene. Efterårstypen klipper man dog helt ned hver vinter.
Men her er et link til hvordan man gør ved hver type. ;)
www.haveabc.dk/18/besk%C3%A6ring-%E2%80%93-hindb%C3%A6r
Skrevet af: Annette Lundgaard, 26. juli 2016 kl. 20.58
Tak for svar :-)
Skrevet af: Claus K Madsen, 26. juli 2016 kl. 22.49
Det lyder som om du har traditionelle hindbær som bærer på andenårs stokke midt på sommeren. Du skal ikke klippe dem ned igen til efteråret medmindre du synes det er strengt nødvendigt at tynde lidt ud. Fremover skal du klippe de gamle stokke med brun bark ned om efteråret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ingen hindbær i år!