Forum

Blomme træ (Hvad er der galt?)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 8. august 2016 kl. 19.54

Hej alle.

Jeg søger nogen svar til hvad der er galt med dette blommetræ?

Den taber bladene alt for tideligt, og mange af blommerne er meget rynket og indskrunket, hvad kan være årsagen?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. august 2016 kl. 22.17

Ved sådan et ungt træ skal alt græs fjernes rundt om stammen i ca. en meters bredde, og mindst halvdelen af frugterne skulle være fjernet. Græsset har taget alt næring og vand fra træet. Derfor er det helt udtørret.
Kras lidt med en negl i barken - er der grønt ved, er der liv og så kan det nås endnu.
Fjern alle frugter - grav græs væk og vand rigtig godt.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Bjerre Deleuran, 8. august 2016 kl. 22.21

Jeg kan orientere om at der hvor træet står, der er der MEGET vådt....du synker let i når du går nede omkring træet.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 8. august 2016 kl. 22.29

Blommetræer er ikke vilde med at have tæerne i vand. Måske er det ved at "drukne".

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. august 2016 kl. 11.57

Tror også mest på at jorden er vandlidende- så træet drukner.

Min lille opalblomme står i en plæne med græs, og jeg ved godt det med bar jord, det er bare besværligt at vedligeholde.

Jeg ville skære træet tilbage til mindst 1/3,grave det op, og sætte det i et godt dybt plantehul, hvor der først er testet om vand (en spandfuld)- render væk rimeligt hurtigt.

Dernæste godt med god jord evt med lidt lecanødder, men et plantehul, der er løsnet godt i dybden- og rigeligt med god jord.

Eller grav det op- og anskaf dig et nyt træ- og anbring det et andet sted.

Hvis der er så vådt, er stedet måske bedre egnet til pil, birk eller andre tørstige træer (dog IKKE hvis der er dræn/kloak nær ved!)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Blomme træ (Hvad er der galt?)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blomme træ (Hvad er der galt?)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider