Skrevet af: Hans Jensen, 2. november 2016 kl. 10.35
hej med jer
Jeg har i foråret fået lavet, hvad jeg selv synes er et dejligt højbed med citronmelisse (i en spand uden bund), oregano, basilikum, timian, mynte, pebermynte(i en spand uden bund), rosmarin, estragon og purløg.
Rosemarin er flyttet over i en krukke af hensyn til frost og kommet ned i kælderen, der er lidt mørkt, men alternativet er et skur, hvor der heller ikke er meget dagslys. Overlever den det eller skal jeg finde på noget andet?
Hvad med de andre planter. Skal jeg klippe med ned eller bare lade dem være? Eventuelt dække med nogle af bladene fra haven?
Tak for hjælpen.
Skrevet af: Lars Holt, 2. november 2016 kl. 14.13
Basilikum skal også beskyttes godt.
Der findes forskellige sorter, men jeg mener, at alle skal vinterbeskyttes i større eller mindre omfang.
At dække med blade etc. (der ikke danner et lufttæt lag) er en god idé, men næppe absolut nødvendigt.
Vi gør ikke noget specielt ved vores krydderurtebed, andet end at høste krydderier i sæsonen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Krydderurter om vinteret