Skrevet af: Jannik Sinding, 27. februar 2017 kl. 7.22
Hej alle derude.
Jeg har et tilbagevendende spørgsmål.
Jeg står i den heldige situation at jeg måske skal købe et hus, med 1200m2 grund til og en ekstern grund på 4795m2
Jeg ville høre hvad jeres meninger/erfaringer er omkring selvforsyning er på sådanne et stykke jord?
Mine tanker går som udgangspunkt på at lave grønt, frugtlund, høns og kaniner. Dette som udgangspunkt.
Og med tiden evt grise til opfedning.
Hilsen jannik
Skrevet af: Anonym bruger, 27. februar 2017 kl. 9.16
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 27. februar 2017 kl. 9.20
Skrevet af: Ayoe B. P., 27. februar 2017 kl. 9.33
Rent praktisk skulle det sagtens være muligt, at være stort set selvforsynende, både på 1200 og 6000 m2 grund. Med de ca. 6000 m2 kan du tillige have en lille kødproduktion i form af høns/kyllinger/fjerkræ og/eller kaniner.
Selvforsyningsmanden John Seymour er langt hen af vejen min bedste bogforfatter ud i selvforsyning, men der er mange andre bøger også.
Ellers er der her et link, der kan give dig idéer:
www.bolius.dk/kan-du-leve-af-din-koekkenhave-8035/
Ellers held og lykke med projektet.... og pissst, vælg jorden til hvis du kan. ;)
Hjertelig hilsen
Ayoe
Skrevet af: Anonym bruger, 27. februar 2017 kl. 10.29
Skrevet af: Tine Horsum, 2. marts 2017 kl. 23.03
Svin tror jeg, bliver svære at holde. Det er noget med 6 meter mellem dobbelte hegn- og skilte, så turister ikke giver grisene spegepølsemadder og sådan. Det ser meget indviklet ud.
Se evt Søren Ryge og DRude.
Husk også- at fjerkræ skal kunne fodres og holdes under tag, når der, som i år er fugleinfluenza. (De økoæg, jeg køber har pt været fra dyr på stald i 12 uger... )
Mvh
Tine- mens naboens høns fortsat render frit rundt. :-(
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mulighed for selvforsyning