Forum

Ingefær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michael Krull Hansen, 23. marts 2017 kl. 13.29

Har set nogen her på havenyt efterlyse noget om ingefær ,har i foråret skåret ingefær i bidder, så der var 1 skud på hver, sat dem i en stor selvvanderpotte og placeret dem i et hjørne af drivhuset uden sol, de stortrivedes og i efteråret, den fine høst ses på billedet

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. marts 2017 kl. 11.12

Hvor er de flotte. Jeg har prøvet det et år og fik også fine ingefærknolde, selv om de endte uden for drivhuset, hvor de fik lidt for meget sol.

Jeg ville have startet nogle potter i år, men kunne ikke finde nogle ingefær med vækstknopper. Jeg har prøvet at sætte ingefær uden synlige knopper, og de kom aldrig i vækst.

Hvor tidligt startede du - kan jeg nå det endnu. De kunne være gode til at stå i skyggen af tomater nu, hvor jeg har fået en stor drivtunnel, hvor der er plads til eksperimenter. Jeg er ret inspireret af dit flotte resultat.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. marts 2017 kl. 8.58

Med mindre du render ind i nogle "forspirede" knolde tror jeg ikke du vil få meget ud sf det i år i drivhuset. De er SÅ lang tid om at komme igang og skal startes januar/februar for at give en rimelig høst.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 25. marts 2017 kl. 10.53

Jeg mener også, at jeg satte dem i januar, men de voksede meget hurtigt til inde i vinduet i mit kontor. Men måske skal jeg bare vente og starte i god tid næste år. Jeg har vist også rigeligt med planter til drivtunnelen - jeg synes de fylder meget i vindueskarmen allerede.

Nyt svar til emnet »Ingefær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ingefær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider